Често задавани въпроси

ЧЗВ
Разгледайте най-често задаваните въпроси за продуктите и услугите на Mazda, намерете данни за контакт и намерете референтни връзки за вашите запитвания. Използвайте иконите плюс вдясно, за да видите отговора на конкретен въпрос от списъка по-долу: "

ЗА ВАШАТА МАЗДА

ТРЯБВА МИ РЪКОВОДСТВО НА СОБСТВЕНИКА ЗА MAZDA. ОТКЪДЕ МОГА ДА ВЗЕМЕ?

Можете да намерите PDF версия на вашето Ръководство на собственика онлайн тук. Просто изберете вашия модел, щракнете върху раздела „Ръководства“ и изтеглете съответния файл. Ще откриете и някои удобни видео уроци с полезна информация за функциите на вашата Mazda.

Моля, свържете се с местния дилър на Mazda или оторизиран сервиз, който ще може да ви помогне. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, щракнете тук.

ТЪРСЯ ПОДРОБНОСТИ ЗА ОБОРУДВАНЕ, СПЕЦИФИКАЦИИ И ЦЕНИ ?

Можете да намерите подробна информация за моделите на Mazda, техните спецификации, оборудване, класове и цени, както и снимки на интериора и екстериора на Mazda на този уебсайт. Просто отидете в раздела Автомобили от менюто отгоре и изберете автомобила, който ви интересува. Можете също така да създадете своя собствена Mazda с вашите предпочитани спецификации тук или да посетите дилър на Mazda.

КАК ДА ПОЛУЧА БРОШУРА MAZDA?

С радост ще ви изпратим брошура на Mazda по пощата. Просто изберете модела, който ви интересува, и попълнете вашите данни тук. Можете също да изтеглите дигитално копие на брошурата, която ви интересува, като изберете Автомобили> избрания от вас модел> Заявете брошура> Изтеглете PDF.

ПРОПУСКАМЕ ЛИ НЕЩО?

Ако имате въпрос относно колата си, можете да се свържете директно с Mazda или да говорите с местния дилър на Mazda или оторизиран сервиз, който ще ви помогне по какъвто и да е начин. Свържете се с Mazda, като използвате подробностите, предоставени на нашата страница за връзка с нас.

КАК ДА НАМЕРЯ НАЙ-БЛИЗКИЯ МАЗДА ШОУРУМ ИЛИ ДИЛЪР?

Разполагаме с шоуруми и дилъри на Mazda в цялата страна. Можете да намерите най-близкия до вас на страницата Намерете дилър. Просто въведете името на вашия град и ние ще покажем списък на дилърите, които са най-близо до вас.

АВАРИИ И РЕМОНТ

КАКВО ДА НАПРАВЯ, АКО ИМАМ ПРОБЛЕМ?

Ако някога има повреда на вашия автомобил Mazda, моля, свържете се с нашата програма Mazda Accident Aftercare „Обадете се първо на Mazda“ на 0800 015 0367 или се свържете с местния дилър на Mazda.

КОЛАТА МИ НЕ СТАРТИРА И МИСЛЯ, ЧЕ АКУМУЛАТОРЪТ Е ИЗТОЩЕН. КАКВО МОГА ДА НАПРАВЯ?

Ако автомобилът ви все още е в гаранция, ще се възползвате от европейската пътна помощ на Mazda и можете да се възползвате от тази услуга, като се обадите на телефон 0800 051 2395. Освен това се свържете с местния дилър на Mazda или оторизиран сервиз, който ще може да ви помогне. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, щракнете тук.

МОЯТА МАЗДА Е ОТКРАДНАТА. КАК МОЖЕ ДА МИ ПОМОГНЕ MAZDA?

В случай на кражба на превозно средство, моля, първо се свържете с полицията, след това се обадете на вашия застраховател. Моля, свържете се с вашия дилър, ако имате нужда от подробни спецификации на вашето превозно средство, имате нужда от подкрепа при оценката на вашето превозно средство при вашия застраховател или искате да обсъдите възможностите за заместване на автомобила.

МОГА ЛИ ДА ПОРЪЧАМ ЧАСТИ ЗА МОЯТА КОЛА ЧРЕЗ MAZDA MD?

Не, оригиналните части на Mazda могат да бъдат получени само от дилър на Mazda или оторизиран сервиз. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, щракнете тук.

КАК МОГА ДА ЗАКУПЯ MAZDA ПЪТНА ПОМОЩ?

За да удължите вашата пътна помощ, моля свържете се с местния дилър на Mazda.

ТЕХНИЧЕСКИ ВЪПРОСИ

КАКЪВ Е ПРАВИЛНИЯТ ТИП МАСЛО ЗА МОЯТА КОЛА?

Правилният тип масло за вашия автомобил зависи от модела и възрастта на вашата Mazda. Моля, консултирайте се с наръчника на собственика си или с местния дилър на Mazda или оторизиран сервиз за конкретна информация. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, щракнете тук.

МОЖЕ ЛИ ДИЛЪРЪТ НА MAZDA ПРОВЕРИ И ДОПЪЛНИ МОЕТО МАСЛО ЗА МЕН?

Вашият местен дилър на Mazda или оторизиран сервиз ще се радва да съдейства за проверка и доливане на масло. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, щракнете тук.

КЪМ КОГО ДА СЕ ОТНЕСА ЗА СПЕЦИФИЧНА ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ?

Вашият местен дилър на Mazda или оторизиран сервиз ще може да ви помогне. В малко вероятния случай, че нямат информацията, те могат да получат тази информация от нашия централен офис. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, щракнете тук.

ЗАЩО КОНСУМАЦИЯТА МИ НА ГОРИВО СЕ РАЗЛИЧАВА ОТ ДАННИТЕ ПОСОЧЕНИ ОТ MAZDA

Текущите тестове са предназначени да ви предоставят лесен начин за сравняване на производителността между новите модели. За да се направи това точно, тестовете трябва да се извършват по абсолютно същия начин, независимо от производителя, модела или дори държавата, в която е проведено тестването. Единственият начин, по който Европейската комисия може да гарантира, че всички производители тестват по един и същи начин, е да определи използването на тест, провеждан в лабораторни условия. Това поддържа всичко постоянно; околната температура, стил на шофиране и условията на натоварване на превозното средство и др.

С проведените по този начин тестове ще видите някои разлики между лабораторния тест и реалния живот. Тези разлики могат да бъдат по-добри или по-лоши от публикуваните лабораторни резултати в зависимост от редица фактори. За повече информация как се изчислява стандартният тест за разход на гориво, посетете Схема за тестване на консумация на горивото.

Ако смятате, че вашата Mazda не се представя както трябва и че може да има технически проблем, който засяга икономията на гориво, моля, свържете се с вашия дилър на Mazda; или за съвет как да подобрите икономията на гориво, моля, посетете съвети за шофиране.

ОБОРОТИТЕ НА МОТОРА СА ВИСОКИ ПРИ НАЧАЛНО СТАРТИРАНЕ?

Двигателят на SKYACTIVE работи на високи обороти, когато е студен и това е нормално. Това се споменава в Ръководството за употреба на автомобила, тъй като след стартиране на студен двигател оборотите на двигателя се увеличават и се чува характерен звук от моторното отделение. Това е за подобрено пречистване на отработените газове и не е дефект.

Студеният старт се определя от температурата на охлаждащата течност, барометричното налягане и температурата на външния въздух и това е причината да не се случва всяка сутрин или при всяко стартиране, след като автомобилът е бил оставен за известно време. "

ЗАКУПУВАНЕ

КАК ДА НАМЕРЯ НАЙ-БЛИЗКИЯ МАЗДА ШОУРУМ ИЛИ ДИЛЪР?

Разполагаме с шоуруми и дилъри на Mazda в цялата страна. Можете да намерите най-близкия до вас на страницата Намерете дилър. Просто въведете вашия пощенски код или името на вашия град и ние ще покажем списък с най-близките до вас автокъщи по реда на местоположението.

КАК ДА ПОЛУЧА БРОШУРА MAZDA?

С радост ще ви изпратим брошура на Mazda по пощата. Просто изберете модела, който ви интересува, и попълнете вашите данни тук. Можете също да изтеглите дигитално копие на брошурата, която ви интересува, като изберете Автомобили> избрания от вас модел> Заявете брошура> Изтеглете PDF.

КАК ДА РЕЗЕРВИРАМ ТЕСТДРАЙВ?

Лесно е да резервирате онлайн тест на Mazda. Просто посетете нашата страница за тест драйв, след това изберете модела, който искате да шофирате, изберете най-удобния дилър за вас и ни оставете вашите данни за контакт. След това ще ви изпратим имейл с потвърждение и вашият предпочитан дилър ще се свърже с вас, за да организира удобен за вас времеви интервал за тестване

КЪДЕ МОГА ДА НАМЕРЯ ИНФОРМАЦИЯ ЗА ФИНАНСИРАНЕ ЗА КУПУВАНЕ НА НОВА MAZDA?

Текущите възможности за финансиране, оферти и опции за лизинг са изброени тук. За допълнителна информация, моля, свържете се с местния дилър за допълнителна информация

ТЪРСЯ ПОДРОБНОСТИ ЗА ОБОРУДВАНЕ, СПЕЦИФИКАЦИИ И ЦЕНИ ?

Можете да намерите подробна информация за моделите на Mazda, техните спецификации, оборудване, класове и цени, както и снимки на интериора и екстериора на Mazda на този уебсайт. Просто отидете в раздела Автомобили от менюто отгоре и изберете автомобила, който ви интересува. Можете също така да създадете своя собствена Mazda с вашите предпочитани спецификации тук или да посетите дилър на Mazda.

КОЛКО СТРУВА MAZDA?

Mazda разполага с широка гама от модели, всеки със спецификации, които могат да бъдат съобразени с вашите нужди. Това означава, че цените на избраната от вас Mazda могат да варират, поради което най-добрият начин да разберете колко струва вашата идеална Mazda е да посетите нашия автомобилен конфигуратор. Точна оценка на цената за избрания от вас автомобил Mazda може да предостави дилър на Mazda. 

ОБСЛУЖВАНЕ И ПОДДРЪЖКА

КОЛКО ЧЕСТО ТРЯБВА ДА СЕРВИЗИРАМ МОЯТА MAZDA?

Сервизните интервали за вашата Mazda варират в зависимост от модела на вашия автомобил. Щракнете тук, за да видите графиците за обслужване на Mazda или се консултирайте с вашия дилър. Моля, обърнете внимание, че графикът за обслужване на Mazda се прилага за всички нови превозни средства и трябва да се спазва, за да се запази гаранцията на производителя или разширената гаранция.

КЪДЕ МОГА ДА СЕРВИЗИРАМ МОЯТА MAZDA?

Препоръчваме ви да обслужвате вашата Mazda при дилър на Mazda, тъй като целият персонал е преминал необходимото обучение, използва специализираните инструменти на Mazda и има опит в грижата за пълната гама автомобили на Mazda. Не е задължително собствениците на Mazda да обслужват автомобилите си от дилър на Mazda, така че ако решите автомобилът ви да бъде обслужен извън нашата мрежа, е важно да се гарантира, че всички монтирани части са или оригинални части на Mazda, или части с еквивалентно качество за да отговори на изискванията за гаранция. Също така е необходимо да получите подробна фактура за сервиз, в която са изброени частите и маслата, използвани в услугата, тъй като тази информация може да е необходима, ако се наложи да предявите гаранция. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, щракнете тук.

КАКВИ СА ПОЛЗИТЕ ОТ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ОРИГИНАЛНИ ЧАСТИ MAZDA?

Оригиналните части на Mazda са проектирани, произведени и тествани върху пълната гама автомобили на Mazda. Монтирано от нашите специално обучени техници на Mazda, качеството на оригиналните части на Mazda осигурява надеждност и производителност. Всички оригинални части на Mazda са на конкурентни цени и отговарят на високите стандарти за качество на Mazda, плюс те идват с две години гаранция, за да ви осигурят пълно спокойствие. За да научите повече за оригиналните части на Mazda, кликнете тук.

КОЛКО ЩЕ СТРУВА СЕРВИЗ НА MAZDA?

Нашите дилъри на Mazda са независими и поради това определят собствените си такси за труд. Препоръчваме ви да говорите с местния дилър, който с удоволствие ще ви уведоми за вероятните разходи. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, щракнете тук.

ЗАЩО ТРЯБВА ДА ИЗПРАЩАМ КОЛАТА СИ ПРИ ДИЛЪРА НА MAZDA?

Ние се ангажираме да поддържаме вашата Mazda сигурна и надеждна. Изискване е всички техници, наети от дилъри на Mazda, да бъдат обучени за продуктите на Mazda в нашия специализиран център за обучение. Това обучение, съчетано с необходимото специализирано оборудване и редовни актуализации на продукти, гарантира, че вашата Mazda е обслужвана или ремонтирана според най-високите стандарти. "

КЛИЕНТИТЕ ТРЯБВА ЛИ ДА СЕРВИЗИРАТ КОЛИТЕ СИ ПРИ ДИЛЪРИ НА MAZDA?

Не е задължително собствениците на Mazda да обслужват автомобилите си от дилър на Mazda, но е силно препоръчително, тъй като всички техници, наети от дилърите на Mazda, са обучени за продуктите на Mazda в нашия специализиран център за обучение. Това обучение, съчетано с необходимите специални инструменти и редовни актуализации на продукти, гарантира, че вашата Mazda е обслужвана или ремонтирана според най-високите стандарти.

ПРОПУСНАХ ЕДНО ОТ ОБСЛУЖВАНИЯТА. КАКВО СЕ СЛУЧВА СЕГА?

Пропуснатите услуги трябва да бъдат обсъдени с местния дилър на Mazda, тъй като това може да повлияе на гаранцията на вашия автомобил. Важно е графикът за обслужване да се нормализира възможно най-скоро. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, щракнете тук.

КАКВО Е ДИГИТАЛЕН ЗАПИС НА УСЛУГИ (DSR)?

Digital Service Record на Mazda е иновативна електронна сервизна книжка, която замества традиционната брошура. След всяка услуга ще получите актуализирана разпечатка с потвърждение на услугата и всяка извършена работа. Научете повече за Digital Service Records тук.

Ако автомобилът ви е произведен след 31 декември 1997 г. и е регистриран преди 1 юли 2006 г., можете да изберете да записвате бъдещата история на обслужване на автомобила си, използвайки системата DSR. DSR е стандартен за всички превозни средства, регистрирани от 1 юли 2006 г.

Вашият дилър на Mazda или независим сервиз може да добави колата ви към системата, при следващ сервиз. Научете повече за Digital Service Records тук.

КОИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА MAZDA СА ДОПУСТИМИ ЗА ДИГИТАЛНИЯ РЕГИСТЪР ЗА УСЛУГИ (DSR)?

DSR се предлага като стандарт за всички превозни средства, регистрирани от 1 юли 2006 г. Ако автомобилът ви е произведен след 31 декември 1997 г. и е регистриран преди 1 юли 2006 г., можете също да изберете да записвате бъдещата история на обслужване на вашето превозно средство, използвайки системата DSR. Просто помолете вашия дилър на Mazda или оторизиран сервиз да добави колата ви в системата, при следващ сервиз.

ПРОМЕНИХ РЕГИСТРАЦИОННИЯ НОМЕР ЛАТА. КАК ДА РЕГИСТРИРАМ ТОВА В MAZDA?

За да сме сигурни, че разполагаме с правилната информация за вашето превозно средство, моля, свържете се с нас в писмена форма, ако решите да смените регистрационния номер на колата, включително копие от свидетелството за регистрация на вашето превозно средство. Важно е да информирате Mazda за всякакви промени във вашите данни, тъй като може да се наложи да се свържем с вас в бъдеще със сервизни напомняния или информация за изтегляне свързано с безопасността. Свържете се с Mazda, като използвате начините за връзка с нас, предоставени на нашата страница .

КАКЪВ Е ПРАВИЛНИЯТ ТИП МАСЛО ЗА МОЯТА КОЛА?

Правилният тип масло за вашия автомобил зависи от модела и възрастта на вашата Mazda. Моля, консултирайте се с наръчника на собственика си или с местния дилър на Mazda или оторизиран сервиз за конкретна информация. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, кликнете тук. 

„МОЖЕ ЛИ ДИЛЪРЪТ НА MAZDA ПРОВЕРИ И ДОПЪЛНИ МОЕТО МАСЛО ЗА МЕН?

Вашият местен дилър на Mazda или оторизиран сервиз ще се радва да съдейства за проверка и доливане на масло. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, щракнете тук.

КОГА ТРЯБВА ДА СЕ СМЕНЯТ РЕМЪЦИТЕ?

Това ще зависи от модела и възрастта на вашата Mazda. Моля, консултирайте се с наръчника на собственика или дилъра на Mazda за съвет по този въпрос. За да намерите вашия местен дилър на Mazda, щракнете тук.

КОЛКО ЧЕСТО Е НЕОБХОДИМО ОБСЛУЖВАНЕ НА КЛИМАТИКА?

Честотата на климатичната услуга на вашата Mazda ще зависи от модела и възрастта на вашата Mazda. Моля, консултирайте се с наръчника на вашия собственик или местния дилър на Mazda за конкретна информация. За да намерите местния дилър на Mazda, кликнете тук. "

Изключване на 2G и 3G

Какво се случва с мобилните мрежи 2G и 3G?

 

Мобилните оператори в цяла Европа постепенно премахват 2G (GSM) и 3G (UMTS) мрежите, като преминават към по-бързи и по-модерни технологии като 4G и 5G.

Защо се изключват мрежите 2G и 3G?

 

Тези промени се извършват от националните мобилни оператори във всяка страна като част от по-широкия преход към по-бързи и по-модерни технологии като 4G и 5G. Те не се контролират от Mazda или други производители на автомобили.

Кой отговаря за изключването на тези мрежи?

 

Националните мобилни оператори във всяка страна са отговорни за внедряването на тези промени, тъй като преминават към по-нови мрежови технологии.

Кога ще се случи изключването в моята страна?

 

Тъй като всеки национален мобилен оператор управлява своя собствен график за изключване, препоръчваме да посетите уебсайта на вашия мобилен оператор за най-точна и актуална информация.

Как ще се отрази изключването на моята кола Mazda?

 

Автомобилите Mazda, оборудвани със система eCall*, която разчита изключително на 2G или 3G мрежи, ще бъдат засегнати от изключването на 2G/3G мрежите. С деактивирането на 2G/3G мрежите от националните мобилни оператори, системата eCall* в тези автомобили вече няма да може да се свързва с аварийните служби в районите, засегнати от изключването на 2G/3G мрежите, въпреки че тези автомобили са отговаряли напълно на законовите изисквания към момента на типовото одобрение.

Кои услуги вече няма да бъдат достъпни?

 

Изключването на 2G и 3G мрежите засяга системата eCall* на определени автомобили Mazda.

Въздействието на изключването на 2G и 3G мрежите върху свързаните услуги все още се проучва.

Системата за спешни повиквания eCall* ще продължи ли да функционира?

 

Системата eCall* във Вашия автомобил остава технически функционална. Въпреки това, в райони, където 2G/3G мрежите са били изключени, тя вече няма да може да се свързва със службите за спешна помощ, тъй като зависи от наличието на тези мрежи. В райони, където 2G/3G все още е налице, системата ще продължи да функционира нормално.

Страната, в която сте закупили вашия автомобил Mazda, не е решаваща – вашият автомобил Mazda също е засегнат, ако шофирате до или през райони, където 2G и 3G мрежите вече не са налични.

Мога ли да надстроя автомобила си до 4G или 5G свързаност?

 

Понастоящем не съществува техническо решение за надграждане на системата eCall* в засегнатите автомобили Mazda.

Как да разбера дали моят автомобил Mazda е засегнат?

 

За да проверите дали вашият автомобил Mazda е засегнат от изключването на мрежата, препоръчваме да се свържете с местния дилър на Mazda, Центъра за връзки с клиенти на Mazda (CRC) или да посетите нашия официален уебсайт за повече информация.

Ще се отрази ли това на управляемостта на моето превозно средство Mazda?

 

Не, изключването на 2G/3G мрежите няма да повлияе на управляемостта на вашия автомобил Mazda, оборудван с система eCall*, която разчита изключително на 2G/3G мрежи. Системата eCall* обаче вече няма да бъде достъпна в райони, където 2G/3G мрежите са били изключени. Препоръчваме да проверявате покритието на мрежата, когато пътувате, за да се уверите, че услугата е достъпна.

С кого да се свържа, ако имам въпроси или притеснения?

 

В Mazda се ангажираме да информираме и подкрепяме нашите клиенти в условията на непрекъснато развиваща се цифрова среда. Ако имате въпроси или притеснения относно това как този преход може да се отрази на Вашия автомобил, моля, свържете се с Вашия местен дилър на Mazda или с Центъра за връзки с клиенти (CRC).

Ще премине ли моята Mazda периодичната техническа инспекция след спирането?

 

Автомобилът запазва типовото си одобрение, тъй като напълно отговаря на всички изисквания към момента на типовото одобрение. В някои страни системата eCall* е включена в проверките при прегледа. Ако 2G/3G мрежите са изключени и вашият автомобил Mazda е оборудван със система eCall*, която разчита изцяло на 2G/3G мрежи, системата няма да може да се свърже по време на теста. Въпреки това, между регулаторните органи и автомобилната индустрия се водят дискусии, за да се гарантира, че всички неизправности, причинени единствено от деактивирането на мрежата, няма да се третират като проблеми, свързани с прегледа.

Какво ще се случи с eCall*, ако замина за чужбина?

 

Тъй като системата eCall* във вашия автомобил остава технически функционална, тя ще продължи да работи нормално в страни, където 2G/3G мрежите все още са налични. Въпреки това, в страни, където тези мрежи са били изключени, системата няма да може да се свърже със службите за спешна помощ. Ето защо ви препоръчваме да проверите наличността на 2G/3G мрежи в страната, в която пътувате, когато планирате пътуването си.

Страната, в която сте закупили вашия автомобил Mazda, не е решаваща, вашият автомобил Mazda също е засегнат, ако шофирате до или през райони, където 2G и 3G мрежите вече не са налични.

НЕ МОЖЕ ДА НАМЕРИТЕ ОТГОВОРА НА ВЪПРОСИТЕ СИ?

Нашият екип за обслужване на клиенти е тук, за да ви помогне.

 

СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС

1Показаните превозни средства може да не са същите като моделите, предназначени за българския пазар. Показаните цветове и определени интериорни и екстериорни характеристики могат да се различават от действителния модел и автомобилите могат да бъдат оборудвани с допълнителни или допълнителни екстри. Всички показани цени са необвързващи препоръчителни цени от Mazda България, с включен ДДС (20%) и специален данък върху моторни превозни средства за модели без опции.

Не намерихте отговора си?

Нашата служба за обслужване на клиенти е на Ваше разположение. 

*Поради постепенното изключване на 2G и 3G мрежите, достъпността на функцията eCall ще бъде засегната в определени страни. Достъпността на услугата зависи от местните мобилни оператори и следователно може да варира в зависимост от пазара.