ИНОВАЦИИ

СТРАТЕГИЯТА НА MAZDA ЗА МНОЖЕСТВО РЕШЕНИЯ: ПОВОД ЗА РАЗМИСЪЛ

От преосмислянето на  двигателя с вътрешно горене до разработването на изцяло електрическите автомобили на бъдещето, Mazda работи усилено, за да промени начина, по който мислим за устойчивостта.

Въпреки огромното старание от страна на компаниите да преминат към по-устойчиви методи на използване на енергията, производителите на автомобили все още са изправени пред множество предизвикателства, когато става въпрос за преминаване към по-екологично и по-електрично бъдеще. Често по-сложни елементи, като например регионални инфраструктури за зареждане, емисии от електроцентрали, захранващи електрическите мрежи, и жизнеспособни изходни материали, могат да затруднят дори най-добронамерения и загрижен за климата производител на автомобили.

За Mazda по-широката цел за постигане на въглеродна неутралност през целия жизнен цикъл на всеки автомобил до 2050 г. Това е доказателство, че марката се движи в правилната посока и решава тези въпроси за едно значително по-зелено бъдеще. Един от най-ефективните начини за постигане на тези цели за Mazda е чрез иновации в технологиите за задвижване в цялата гама от автомобили - от двигатели с вътрешно горене, през PHEV и хибриди до напълно електрически автомобили (EV).

 

Докато повечето производители се концентрират само върху отработените газове, за да намалят CO2, Mazda възприе подхода "от производството  да колелото на пътя" (WTW), който освен емисиите, идващи директно от автомобила, отчита и емисиите, идващи от горивото или производството на електроенергия в случая на електромобилите. Това е от решаващо значение за постигане на реално намаление на емисиите на парникови газове (ПГ), тъй като инфраструктурата във всяка страна е различна и в някои региони електромобилите всъщност могат да генерират повече емисии на база WTW, отколкото ефективните им аналози с дизелов или бензинов двигател.

 

С други думи, не съществува универсално решение, което да е подходящо за всички. Точно това е смисълът на подхода на Mazda за многобройни решения - намиране на иновативни решения за нуждите на клиентите в цялата гама от автомобили и задвижвания.

ДВИГАТЕЛ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ

 

Двигателят e-Skyactiv X е революционен двигател на Mazda, който постига горивна ефективност и екологични показатели чрез предвиждане на вложената и изразходваната енергия по време на движение.

Това е първият по рода си двигател, който използва усъвършенствана технология за изгаряне, за да постигне нива на производителност и ефективност, които досега бяха невъзможни.

По същество този двигател съчетава най-доброто от бензиновия и дизеловия двигател: той стартира със запалителна свещ като бензинов двигател и след това използва принудителна индукция, за да запали горивото в горивната камера на всяко бутало като дизелов двигател.

Mazda нарича този двигател SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) и е проектиран да генерира повече мощност, като същевременно използва по-малко гориво и отделя по-малко емисии - всъщност до 30% по-малко - от обикновения бензинов двигател. От спокойно шофиране в града, до далечни приключения - двигателят e-Skyactiv X е готов и е решение за всяко пътуване. Двигателят SPCCI съчетава горивната ефективност на дизеловия двигател с мощността и управляемостта на бензиновия двигател, което го прави идеален универсален двигател.

Skyactiv-G и Skyactiv G-Turbo се справят с предизвикателството за създаване на икономични двигатели чрез високи коефициенти на сгъстяване: чрез сгъстяване на въздушно-горивната смес в цилиндрите до много по-високи коефициенти в сравнение с конвенционалните двигатели. Така Mazda успява да извлече повече енергия от всяка капка гориво.

В другия край на спектъра на компресията е Skyactiv-D - екологично чистият и високоефективен дизелов двигател на Mazda, който има едно от най-ниските съотношения на степен н асгъстяване на гаривната смес на дизелови двигатели в света. Това дава възможност за по-хомогенно смесване от въздух и гориво за дизелов двигател, който отговаря на строгите стандарти за отработените газове в цял свят.

На състезателната писта Mazda прави още една стъпка напред със своя концептуален автомобил Zekken 55 Mazda2 Bio Concept, който се захранва със 100% биодизел, произведен от използвано готварско масло и мазнини от микроводорасли.

ХИБРИД И PHEVS

 

Задвижванията на хибридните електрически превозни средства (HEV) на Mazda съчетават традиционното инженерство с иновативни решения.

Системата M Hybrid например използва малък генератор за улавяне на енергията, която обикновено се губи при спиране. С тази енергия други аксесоари в салона, като например климатик, аудиосистема и системна техника, получават енергия от 24-волтовата батерия, като по този начин пестят гориво.

Системата HEV отива още по-далеч, като позволява на автомобила да превключва между изцяло електрически и бензинов режим, без да е необходимо да се включва към електрическата мрежа.

Ако обаче предпочитате да включите автомобила в електрическата мрежа, новата Mazda CX-60 е оборудвана с хибриден електромобил с възможност за включване в електрическата мрежа (PHEV). Тя има бензинов двигател, комбиниран с електрически мотор, който позволява 39 мили чисто електрическо шофиране, идеално за по-кратки пътувания. Задвижването PHEV олицетворява подхода на Mazda за използване на много решения в правилния момент, като съчетава шофиране на дълги разстояния чрез използване на конвенционално гориво или преминаване към 100% електрическо шофиране, ако преодолявате по-кратки разстояния.

Хибридно-електрическият автомобил, който в момента се предлага в Mazda2 в Европа и в бъдеще в Северна Америка, е начело на по-екологичното бъдеще на Mazda. Всъщност до 2030 г. всички двигатели с вътрешно горене на Mazda ще се възползват от намалени емисии и по-висока ефективност благодарение на хибридните електрически системи. Ето това е интелигентна технология.

ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА

 

MX-30 е само част от ангажимента на Mazda да върви по пътя към неутралност по отношение на климата.

Леката батерия с капацитет 35 kWh може да се зареди от 20% до 80% за 36 минути с бързо зареждане, след което да измине до 165 мили в градски условия или 124 мили на открито.

Батерията, която захранва двигателя на MX-30, също е с разумни размери. Това помага на автомобила да компенсира вредните емисии, които се отделят при производството, за да се насладите на истинско преживяване без вредни емисии от Jinba Ittai.

 

ВДЪХНОВЕНИЕ НА БОРДА

Открийте какво прави Mazda марка като никоя друга: уникална, изразителна, индивидуална. Събрали сме някои от най-вдъхновяващите материали за това какво се влага в нашите автомобили, както и къде могат да ви отведат те. Готови ли сте да се качите на борда?

JAPANESE LACQUERWARE

Over millennia, the production of urushi art has elevated from a traditional Japanese craft into a high-brow art form that’s celebrated for its use of natural, long-lasting resources.

LEARN MORE
#MAZDADISCOVERS

Discover Europe's unique crafts with Mazda in new YouTube series.

LEARN MORE
ПРЕОСМИСЛЕН РОТОРЕН ДВИГАТЕЛ

Иновативен, плавно работещ, предизвикателен - възможностите и ограниченията на роторния двигател винаги са вълнували автомобилната индустрия. Коя е по-добрата марка, която да ги превърне в успех, от Mazda?

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
ДЕТАЙЛИТЕ ПРАВЯТ СЪВЪРШЕНСТВОТО

В Mazda съвършенството е с човешко докосване. Нашите занаятчии Takumi създават и усъвършенстват предметите на ръка, докато всеки детайл не стане точен. За да осъществим тази идея за майсторство, ние се приближихме - наистина отблизо. От глинени модели до боядисване - сътрудничеството с Macrofying приближава малките неща, които правят нашите автомобили толкова специални. Открийте Mazda така, както не сте я виждали досега: под микроскоп.

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
ИГЛИ

Скромната игла за шиене, първоначално използвана от самураите в битка, днес е синоним на съвременния град Хирошима и има своята история на произход.

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ ТУК
МУЗЕЙ НА MAZDA

Разгледайте 10 скрити съкровища в музея Mazda в Хирошима..

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
МАЙСТОР НА МЕТАЛА

Ютака Кавано е майстор Такуми - майстор занаятчия, който умее да създава изкуство чрез формата. Експерт в манипулирането на метала, неговата работа е символ на дизайна и занаятчийските умения, които могат да се видят на всички автомобили Mazda, слизащи от производствената линия. Mazda Stories каца в Хирошима, за да се запознае отблизо с работата му.

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ ТУК
ВСИЧКИ ФУНКЦИИ ГОЛЕМИ И МАЛКИ

На пръв поглед не би било добре да сравнявате втулка за окачване - всяко отделно парче е с диаметър не по-голям от пет инча - с чифт пръчици за хранене. Въпреки това между тях има повече допирни точки, отколкото предполагате. Както обяснява Ясуйоши Мушитани от Mazda, втулката на окачването има много повече, отколкото се вижда на пръв поглед...

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ ТУК
АМАМИ ОШИМА

С криволичещи пътища и вкусна храна, Амами Ошима не е далеч от континентална Япония, но въпреки това е отделен свят със зашеметяващи пътувания и богата кухня.

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ