Иновация

ЧОВЕК ПО ПРОЕКТ

Поставяйки положителните човешки емоции над всичко, експертите по дизайн на Mazda са обединени от убеждението, че работата им трябва да обогатява живота на шофьорите по целия свят.

Идентичността на марката е променлив процес, движеща се, развиваща се единица, която изисква както иновации, така и, което е важно, сътрудничество. Собствената идентичност на Mazda е идеален пример за това, тъй като се развива и обновява в продължение на повече от век, адаптирайки логата, философиите на дизайна и ценностите на марката, за да представи променящите се нужди и желания на всяко ново поколение. Развиващата се идентичност на марката неизбежно е част от всяка корпорация, голяма или малка, и като такава не е уникална за Mazda. Има обаче една съществена разлика, аспект, който японската марка смята за по-важен от всеки друг: човешкото докосване.

Това е така, защото автомобилите на Mazda са създадени, за да възвисяват тялото и душата. Те са създадени от хора, за хора; и са внимателно проектирани, за да създадат емоционална връзка, а не просто да ви закарат до целта (въпреки че и това правят отлично). В централата на Mazda в Хирошима много от дизайнерите на Mazda, всеки с различен опит и таланти, работят рамо до рамо, за да вложат човешката емоция във всеки автомобил и във всяка точка на контакт с клиента по света.

02_media_promo_drawn_to_design

"Събираме главите си и даваме най-доброто от себе си."

 

ТАКАЯ КАВАСУМИ

Такая Кавасуми, старши творчески експерт в отдела за дизайн на Mazda, е част от екипа, отговорен за ръководенето на цифровите инициативи на компанията. Кавасуми се фокусира върху създаването на визуализации - триизмерни цифрови конструкции на автомобилите Mazda на бъдещето, много от които започват живота си като ръчно издълбан глинен модел. Започнал кариерата си в Mazda като моделист на глинени модели, той остава запален по този хуманистичен подход към дизайна, въпреки стъпването си в дигиталния свят.

04_media_promo_drawn_to_design

"Mazda беше една от първите автомобилни компании, които започнаха да дигитализират част от развойния си процес", обяснява той. "Някои хора казват, че моделирането от глина и скицирането са по-емоционални понятия, но това е и дигиталното моделиране... като ценим духа на създаването на ръка, ние ще продължим да използваме дигиталните технологии, за да разширим нашата креативност и да работим заедно с дизайнери и моделиери от глина. Събираме главите си и даваме най-доброто от себе си на масата, за да реализираме общата си визия."

Едно от ключовите предимства на цифровите технологии пред традиционните методи е прецизността, с която дизайнерите могат да усъвършенстват дизайна на автомобила във виртуална среда. Това включва приспособяване към строгите правила за безопасност или съобразяване със специфичните за пазара закони, като например тези в Европа или Америка, и всичко това преди началото на производството.

05_media_promo_drawn_to_design

"Възможността да създаваме проекти, като се съобразяваме с местните разпоредби, е огромно предимство на дигиталните технологии, с които разполагаме. Тъй като можем да вдъхнем живот на автомобила в цифров вид, това означава, че можем да поставим автомобила в ситуация като улица в Европа или магистрала в Америка и да видим предварително как ще изглежда действителният автомобил в реалния свят", обяснява Кавасуми. "Това ни позволява да подобрим допълнително дизайна."

06_media_promo_drawn_to_design

Кавасуми отбелязва, че ползите от цифровите технологии се простират отвъд процеса на разработване на превозни средства, особено когато става въпрос за промяна на потребителското изживяване към по-добро. "Подобно на завладяващия дигитален свят, който създадохме за концепцията Mazda Iconic SP на Японското изложение за мобилност, дигиталните технологии могат да предложат на клиентите невиждани досега преживявания, които са едновременно трогателни и феноменални", усмихва се той. "Това е много вълнуващо."

Често творческата работа на Кавасуми и неговия екип включва задълбочено сътрудничество с отдела за управление на стила на марката, където талантлив екип наблюдава марката и стила на Mazda. Докато много компании възлагат тези усилия на външни агенции, Mazda се отличава с това, че се занимава с всичко това вътрешно в Хирошима - и екипите, работещи в тази област, трябва да бъдат възможно най-синхронизирани. Резултатите говорят сами за себе си.

"На първо място поставяме прецизността и топлината."

 

ТАКАХИРО МАЦУИ

"Мисля, че сме доста уникални с това, че сме част от отдела за дизайн", казва Такахиро Мацуи, старши творчески експерт в Mazda Brand Style, който признава, че това е рядко срещано явление в автомобилната индустрия. "Тук всички дизайни на автомобилите Mazda се изготвят от нулата - но ние сме натоварени с планирането и изпълнението на всичко - от визуалните активи до графичния и пространствения дизайн."

Мацуи и неговият екип са специалисти в изграждането на света на марката около продукта на Mazda, като работят по всичко - от пространствен дизайн до сложни графики. "Основната философия на Mazda в областта на дизайна е да вдъхнем живот на всеки автомобил, който създаваме, тъй като всички автомобили са щателно изработени от ръцете на нашите дизайнери и инженери Takumi, така че те ще имат сърце и душа като нас", продължава Мацуи.

"Същият този етос (авторитет и доверие) тече във вените на нашия отдел; ние поставяме на първо място прецизността и топлината, усещани при допир с предмет, създаден от човешки ръце." Създаден през 2016 г., зоната на отговорност на екипа е обширна и обхваща множество допирни точки, които клиентите виждат, като например продуктови снимки и филми.

10_media_promo_drawn_to_design

В централата на Mazda в Хирошима, отдел "Управление на стила на марката" са експерти в създаването на ценностите на марката около всяка Mazda.


Ценностите на марката Mazda са по-скоро емоционални, отколкото физически, и са създадени с цел да се свържат с чувствата на хората. Задача, която обаче е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, тъй като няма формула или код за вграждане на посланието на марката по начин, който гарантирано да резонира. Ключът към успеха, обяснява Мацуи, се крие както във внимателното прецизиране на елементите на дизайна, така и в насърчаването на чувството за сътрудничество. "Прекарваме много време, за да формулираме ценностите на нашата марка и да проучим как да ги изразим в нашите творения", казва Мацуи. "Когато проектирам, винаги имам предвид какви емоции ще изпитат зрителите или тези, които го преживяват."

Въпреки отговорността, която тежи на раменете му като един от експертите по стилизиране на марката Mazda, Мацуи смята, че има още дълъг път да извърви. "В крайна сметка искаме всички да обичат не само дизайна, но и мирогледа на Mazda като цяло", казва той. "Благодарение на социалните медии можем да видим какво искат от нас нашите клиенти и, разбира се, приемаме сериозно техните мнения", казва той. "В същото време се стремим да надхвърлим тези очаквания и да създадем един вдъхновяващ свят на марката, от който всеки иска да бъде част."

СПОДЕЛЕТЕ ИСТОРИЯТА

 

fb 1   linkedin 1   x

БЪДЕТЕ ИНФОРМИРАНИ С MAZDA


Присъединете се към общността на Mazda и бъдете в течение на всички последни актуализации. От представянето на нови модели и местни събития до вдъхновяващи истории, които предоставят уникален поглед към нашата марка, ще бъдете сред първите, които ще чуят най-вълнуващите новини.

 

ВДЪХНОВЕНИЕ НА БОРДА

Открийте какво прави Mazda марка като никоя друга: уникална, изразителна, индивидуална. Събрали сме някои от най-вдъхновяващите материали за това какво се влага в нашите автомобили, както и къде могат да ви отведат те. Готови ли сте да се качите на борда?

ИНЖЕНЕРИНГ НА РАДОСТТА ОТ ШОФИРАНЕТО

Всяка Mazda трябва да премине поредица от строги тестове, преди да бъде пусната в продажба, и именно на тестовата писта в централата в Хирошима инженерите на Mazda подготвят незабравимото шофиране.

Научете повече
Япония по река Рейн

Дюселдорф в Западна Германия е дом на една от най-големите японски общности в Европа. Шофирайки новата Mazda CX-80, Mazda Stories открива магията на това, което вече е известно като "Малкото Токио".

Научете повече
Езикът на красотата

Директорът на европейския дизайн на Mazda Джо Стенуит пристига във Венеция, за да открие неразривната връзка между изкуството и автомобилния дизайн

Научете повече
ЧОВЕШКИЯТ ПОДХОД НА MAZDA КЪМ БЕЗОПАСНОСТТА

Ангажиментът за безаварийно автомобилно бъдеще носи нова ера на увереност за водачите на Mazda.

Научете повече
Различни и колекционерски

В богатата история на Mazda са създадени безброй уникални модели, в основата на които е радостта от шофирането. Тук "Историите на Mazda" отбелязват някои от тях - и тези, които ги управляват и днес.

Научете повече
35 ГОДИНИ MAZDA MX-5

MX-5 е създаден, за да бъде - и със сигурност си остава такъв 35 години по-късно - забавен и невзрачен спортен автомобил с много индивидуалност, който се радва на признание по целия свят.

Научете повече
ПЪТЯТ КЪМ ХАКОНЕ

Избягвайки от шумния метрополис Токио, Mazda Stories отвежда многофункционалната Mazda CX-5 в една от най-известните горещи точки за шофиране в Япония.

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
ПЪТЯТ КЪМ ЗАНАЯТЧИЙСТВОТО

Мароко е вълшебно място, където номадските берберски традиции се срещат и приемат влияния от цял свят - култура, която цени майсторската изработка, както стара, така и нова. С Mazda CX-60 пътуваме по криволичещи пустинни пътища през спиращи дъха пейзажи до културния епицентър: Маракеш.

Научете повече
Занаятчиите на Амалфийското крайбрежие

Историята на занаятчийството на Амалфийското крайбрежие в Италия е дълбока, а общността от занаятчии, които работят там, се отличава с всеотдайност, упоритост и дух на предизвикател.

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
Човешката хармония в движение

Инженерната философия ActivSync на Mazda поставя благосъстоянието ви над всичко останало.

Научете повече